Dijaki 2. GA na mobilnosti v Estoniji – projekt SUIT

Dvanajst dijakov 2. GA se je v okviru projekta SUIT – Sustainable usage of IT devices udeležilo izmenjave v kraju Rakvere v Estoniji. Z estonskimi in nemškimi vrstniki smo ves teden sodelovali pri različnih aktivnostih, pridobili dragocene izkušnje in znanje in navezali nova poznanstva.

V nedeljo, 3. 10. 2021 smo sredi noči krenili iz Nove Gorice proti Estoniji. V Talin smo leteli iz Benetk preko Frankfurta. Oba leta sta bila varna ter polna lepih razgledov. Po pristanku nas je majhen avtobus odpeljal v dijaški dom v poldrugo uro oddaljenem mestu Rakvere, ki je zelo moderno urejen in smo ga bili zelo veseli. Nekoliko manj smo bili veseli tamkajšnje hrane.

V ponedeljek smo zajtrkovali ob 8 zjutraj. Ob 9:00 smo začeli z delom, nemški dijaki so sodelovali na daljavo. Vsaka skupina dijakov je v video posnetkih predstavila svojo državo, regijo, šolo. V  pogovoru smo si nato postavljali vprašanja o medkulturnih razlikah. Nato so nas estonski dijaki peljali na ogled šole. Ob 12:00 smo imeli kosilo v šolski jedilnici. Dijaki so nas ob 13:00 peljali na ogled mesta Rakvere, kjer so nam pokazali staro mestno jedro, glavni trg in grad.

Drugi dan aktivnosti smo po zajtrku imeli predstavitev in učno uro estonščine. Po zabavnem učenju smo se preselili v računalniško učilnico, kjer smo imeli delavnice na temo Europass CV-ja. Po kosilu smo se vzpeli na grad v Rakverah, kjer smo padli v srednji vek. V zanimivem programu smo se zabavali s prikazom turnirja, lokostrelstvom, prebijanjem skozi »pekel« in razstavami.

V sredo, 6. 10. 2021 smo se po zajtrku odpeljali v glavno mesto Talin, kjer smo najprej obiskali karierni center. Pripravili so nam delavnico s simulacijo razgovora za službo, preizkusili smo različna orodja za ugotavljanje spretnosti, nadarjenosti, interesov pri iskalcih zaposlitve. Po obisku smo se ustavili na kosilu v bližnji šoli, po tem smo si ogledali še estonski pomorski muzej in tam imeli tudi večerjo. Ob šestih smo se vrnili v Rakvere.

V četrtek 7. 10. 2021 smo z Estonci in Nemci sodelovali pri izdelavi infografa s programom Canva. Tema je bila razlike in podobnosti med nemško, estonsko in slovensko kulturo. Po kosilu smo imeli virtualno predavanje tem, kako si poiskati delo v tujini, ki ga je vodila gospa iz kariernega centra v Talinu in se je zaključilo ob 15h.

V petek smo v skupinah izdelali nove infografe, s katerimi smo predstavili nasvete pri iskanju zaposlitve v tujini. Za nemške dijake, ki so sodelovali na daljavo, smo tudi simulirali razgovor za službo. Popoldne smo odšli na kegljanje, kjer smo se še bolje spoznali z Estonci. Na kegljanju smo Slovenci DOMINIRALI! Predstavili so nam še nekaj estonske tradicionalne hrane, ki pa nam ni bila preveč všeč, tako da smo potem pojedli še (normalno) večerjo.

V soboto 9. 10. 2021 smo se zjutraj odpeljali v Talin, si ogledali staro mestno jedro, obiskali muzej in si privoščili kosilo. Popoldne smo se z letališča prek istih postojank odpravili nazaj v Novo Gorico, kamor smo spet prispeli sredi noči. Izmenjava v Estoniji nam je omogočila enkratno izkušnjo in nam razširila obzorja.

Zapisali: dijaki 2. GA in Tanja Ožbolt

Veščine

Objavljeno

19. 10. 2021

Dodaj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja